PRZEWODNIK PO EDUPOLIS.PL

Drodzy Rodzice i Opiekunowie naszych Uczniów.

W związku z sytuacją, jakiej jesteśmy wszyscy uczestnikami, chcemy Państwu przekazać informacje, jak założyć konto na portalu edupolis.pl, co wielu z Państwa już uczyniło. Portal ten jest zintegrowany z chmurą cyfrowa firmy Microsoft w Edupolis zwaną ‘podsystemem biurowym’, którą to będziemy w naszej Szkole wykorzystywać.

Zaletą tego rozwiązania jest między innymi bezpłatny dostęp do całego pakietu Microsoft Office w wersji online (m.in. Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Teams, OneDrive i wiele innych narzędzi), dzięki czemu wszystkie materiału udostępniane przez nauczycieli znajdą się w jednym miejscu i zwiększą się również możliwości komunikacji.

 Wystarczy do tego konto na edupolis.pl i oczywiście dostęp do Internetu. Cały system działa też na urządzeniach mobilnych (potrzebne są wtedy dedykowane aplikacje ‘outlook’, ‘onenote’, ‘office’ewentualnie ‘teams’ ze SklepPlay lub AppStore).

  1. Krok pierwszy, to dokonanie rejestracji pod linkiem:

Potrzebny jest do tego kod, który otrzymali państwo na edziennki, jeśli przy rejestracji wystąpi informacja, że kod jest nie ważny proszę o informację na edziennik(Sławomir Krajewski).

W czasie rejestracji podają Państwo dane ucznia (jeśli jest rodzeństwo, każde dziecko musi mieć osobne konto) i wybierają dla niego indywidualny LOGIN @edupolis.pl. Na Państwa maila podanego przy rejestracji przyjdzie wiadomość z hasłem do konta. Aktualnie wiadomość przychodzi z dużym opóźnieniem, może też trafić do SPAMu.

  • Krok drugi, to logowanie się na portalu, służy do tego poniższy link:

Do logowania używamy login stworzony w czasie zakładania konta indywidualny adres email, czyliLOGIN@edupolis.ploraz hasło, które otrzymali Państwo na swojego maila. W przypadku błędu proszę sprawdzić ewentualne literówki, a gdyby błąd się powtarzał proszę o informacje na edziennik. Po zalogowaniu system poprosi Państwa o wybranie jednej z metod awaryjnego dostępu do konta (wystarczy wybrać tylko jedną z dostępnych metod)

  • Po pełnym zalogowaniu do konta przechodzimy do ‘Podsystemu biurowego’

Tam mamy dostęp do Outlooka, czyli szkolnej poczty oraz innych narzędzi Microsoft Office. Gdy już jesteśmy zalogowani proszę kliknąć jeden z poniższych linków, by dodać ucznia do właściwej klasy:

Klasa 4

Klasa 5

Klasa 6a

Klasa 6b

Klasa 7

Klasa 8

Gdy uczeń zostanie dołączony do klasy na jego mailu znajdzie się link z dostępem do klasowego notesu z materiałami edukacyjnymi, które będą na bieżąco aktualizowane.

Szczegółowe instrukcję obsługiwania platformy edupolis.pl zamieszczamy poniżej w plikach pdf (do pobrania):

Rejestracja, logowanie i usuwanie kont użytkowników (1)

Podsystem biurowy – Dokumentacja użytkownika (2)

Poczta, Kalendarz, Kontakty, Zadania i OneDrive – Dokumentacja użytkownika (3)

Skip to content