Drodzy Rodzice i Opiekunowie naszych Uczniów.
W związku z sytuacją, jakiej jesteśmy wszyscy uczestnikami, chcemy Państwu przekazać informacje, jak założyć konto na portalu edupolis.pl, co wielu z Państwa już uczyniło. Portal ten jest zintegrowany z chmurą cyfrowa firmy Microsoft w Edupolis zwaną ‘podsystemem biurowym’, którą to będziemy w naszej Szkole wykorzystywać.
Zaletą tego rozwiązania jest między innymi bezpłatny dostęp do całego pakietu Microsoft Office w wersji online (m.in. Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Teams, OneDrive i wiele innych narzędzi), dzięki czemu wszystkie materiału udostępniane przez nauczycieli znajdą się w jednym miejscu i zwiększą się również możliwości komunikacji.
Wystarczy do tego konto na edupolis.pl i oczywiście dostęp do Internetu. Cały system działa też na urządzeniach mobilnych (potrzebne są wtedy dedykowane aplikacje ‘outlook’, ‘onenote’, ‘office’ewentualnie ‘teams’ ze SklepPlay lub AppStore).
- Krok pierwszy, to dokonanie rejestracji pod linkiem:
Potrzebny jest do tego kod, który otrzymali państwo na edziennki, jeśli przy rejestracji wystąpi informacja, że kod jest nie ważny proszę o informację na edziennik(Sławomir Krajewski).
W czasie rejestracji podają Państwo dane ucznia (jeśli jest rodzeństwo, każde dziecko musi mieć osobne konto) i wybierają dla niego indywidualny LOGIN @edupolis.pl. Na Państwa maila podanego przy rejestracji przyjdzie wiadomość z hasłem do konta. Aktualnie wiadomość przychodzi z dużym opóźnieniem, może też trafić do SPAMu.
- Krok drugi, to logowanie się na portalu, służy do tego poniższy link:
Do logowania używamy login stworzony w czasie zakładania konta indywidualny adres email, czyliLOGIN@edupolis.ploraz hasło, które otrzymali Państwo na swojego maila. W przypadku błędu proszę sprawdzić ewentualne literówki, a gdyby błąd się powtarzał proszę o informacje na edziennik. Po zalogowaniu system poprosi Państwa o wybranie jednej z metod awaryjnego dostępu do konta (wystarczy wybrać tylko jedną z dostępnych metod)
- Po pełnym zalogowaniu do konta przechodzimy do ‘Podsystemu biurowego’
Tam mamy dostęp do Outlooka, czyli szkolnej poczty oraz innych narzędzi Microsoft Office. Gdy już jesteśmy zalogowani proszę kliknąć jeden z poniższych linków, by dodać ucznia do właściwej klasy:
Gdy uczeń zostanie dołączony do klasy na jego mailu znajdzie się link z dostępem do klasowego notesu z materiałami edukacyjnymi, które będą na bieżąco aktualizowane.
Szczegółowe instrukcję obsługiwania platformy edupolis.pl zamieszczamy poniżej w plikach pdf (do pobrania):
Rejestracja, logowanie i usuwanie kont użytkowników (1)
Podsystem biurowy – Dokumentacja użytkownika (2)
Poczta, Kalendarz, Kontakty, Zadania i OneDrive – Dokumentacja użytkownika (3)