“One Step of Empathy, A Thousand Steps of Love and Respect!”

W ramach naszego wyjątkowego projektu pt. „One Step of Empathy, A Thousand Steps of Love and Respect!”, prowadzonego przez Aleksandrę Jurek, odbył się tydzień empatii w klasie 5a. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w dyskusjach oraz różnorodnych grach, które miały na celu promowanie szacunku i zrozumienia. 

Jednym z wydarzeń było dmuchanie niebieskich balonów, symbolizujących empatię oraz zapisanie na nich sentencji, które możemy wcielić w życie, aby tworzyć atmosferę zrozumienia i akceptacji w klasie. Kulminacyjnym punktem było wspólne wypuszczenia niebieskich balonów w niebo. To niezwykłe wydarzenie symbolizowało nasze pragnienie stworzenia lepszego, bardziej empatycznego świata, w którym każdy czuje się akceptowany i zrozumiany. 

Na zakończenie tygodnia empatii odbyło się spotkanie online z innymi uczestnikami projektu. Było to niesamowite doświadczenie, pełne ekscytacji, podczas którego uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności językowe oraz poznać rówieśników z Turcji, Rumunii, Grecji, Albanii, Francji, Litwy, Chorwacji i Włoch. Uczestnicy dzielili się przygotowanymi sloganami oraz refleksjami na temat znaczenia empatii w codziennym życiu. 

……………………………………………………………………..

Z radością ogłaszamy wyniki konkursu na maskotkę „Empatię”, który był częścią projektu eTwinning pt. “ONE STEP OF EMPATHY, A THOUSAND STEPS OF LOVE AND RESPECT!”, prowadzonego przez Aleksandrę Jurek.

W konkursie wzięły udział klasy 4-7, które pod czujnym okiem Pani Hanny Santus tworzyły maskotki na lekcjach plastyki. Głównym celem tego wyjątkowego projektu było promowanie wartości takich jak szacunek, tolerancja i współpraca, a także przeciwdziałanie przemocy w naszej szkole.

Prace okazały się niezwykle kreatywne i oryginalne, co dowodzi, jak istotny jest dla naszych uczniów temat empatii. Maskotka „Empatia” stanie się nie tylko ozdobą naszej szkoły, ale także ważnym narzędziem w działaniach edukacyjnych, symbolizując znaczenie współczucia, zrozumienia oraz umiejętności słuchania innych.

Z dumą informujemy, że w konkursie nagrodziliśmy aż 7 wyjątkowych maskotek. Nagrody, ufundowane przez Radę Rodziców, otrzymali:

Lena Brudnoch, kl. 7

Weronika Kiełczyńska, kl. 7

Natalia Babiarz, kl. 5

Aleksander Szudrowicz, kl. 6

Pola Junkiert, kl. 4

Maria Nizioł, kl. 4

Karolina Ziemska, kl. 4

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, twórcze pomysły oraz wkład w promocję wartości empatii w naszej szkole.

……………………………………………………………………..

Nasza szkoła aktywnie angażuje się w międzynarodowe projekty eTwinning. 

W nowym semestrze klasa 5a, pod opieką wychowawcy i nauczycielki języka angielskiego, Aleksandry Jurek, przystąpiła do projektu zatytułowanego “ONE STEP OF EMPATHY, A THOUSAND STEPS OF LOVE AND RESPECT!”  

To wyjątkowe przedsięwzięcie kładzie nacisk na wartości empatii, miłości i wzajemnego szacunku wśród uczniów z różnych krajów europejskich. W ramach projektu uczniowie biorą udział w różnorodnych działaniach, w tym w obchodach The School Day of Non-violence and Peace, które miały miejsce 30 stycznia. 

Zajęcia w klasie 5a stały się doskonałą okazją do podkreślenia wartości przyświecających projektowi. Uczniowie stworzyli “łańcuch empatii” z gołębic, symbolizujących pokój i nadzieję. Ponadto zorganizowali dyskusje, w trakcie których dzielili się swoimi doświadczeniami oraz refleksjami na temat znaczenia empatii i szacunku w codziennym życiu. 

Nasza szkoła nieprzerwanie dąży do stworzenia bezpiecznego i przyjaznego środowiska dla wszystkich uczniów, a nowy projekt e-Twinning doskonale wpisuje się w nasze cele edukacyjne. Angażując się w międzynarodowe projekty, uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności językowe, ale także uczą się, jak być odpowiedzialnymi i empatycznymi obywatelami globalnej społeczności. 

Koordynator projektu: Aleksandra Jurek

……………………………………………………………………..