“ONE STEP OF EMPATHY, A THOUSAND STEPS OF LOVE AND RESPECT!”

……………………………………………………………………..

SUKCES NASZEGO PROJEKTU E-TWINNING!

Projekt „One Step of Empathy, A Thousand Steps of Love and Respect!”, w którym w roku szkolnym 2024/2025 uczestniczyła klasa 5 pod kierunkiem Pani Aleksandry Jurek, został nagrodzony Krajową Odznaką Jakości eTwinning (National Quality Label – NQL)!

Co to jest National Quality Label?

NQL to wyjątkowe wyróżnienie przyznawane wyłącznie projektom, które spełniają najwyższe standardy jakości w edukacji, wyróżniają się innowacyjnością, kreatywnością i skuteczną współpracą międzynarodową, a także przynoszą realne korzyści uczniom.
To odznaka zarezerwowana dla projektów o wyjątkowej wartości i nie każdy projekt ją otrzymuje!
Nasz projekt poruszał niezwykle ważne tematy, takie jak empatia, szacunek, przyjaźń i współpraca. Uczniowie rozwijali swoje umiejętności językowe, cyfrowe i społeczne poprzez kreatywne działania, spotkania online oraz wspólne inicjatywy z rówieśnikami z innych krajów.
Projekt, który otrzyma NQL w co najmniej dwóch krajach (a nasz spełnił to kryterium), automatycznie trafia do oceny w ramach Europejskiej Odznaki Jakości (European Quality Label – EQL).

Czym jest European Quality Label i co daje?

EQL to prestiżowe wyróżnienie przyznawane najlepszym projektom eTwinning w całej Europie. Otrzymują je tylko projekty o najwyższym poziomie jakości, które rozwijają współpracę, kreatywność i umiejętności językowe uczniów.
Posiadanie EQL jest również ważnym atutem przy staraniach o udział w programie Erasmus+, otwierając drogę do dalszych międzynarodowych projektów i wymian szkolnych.

Dodatkowe wyróżnienia również dla uczniów!
Uczniowie klasy otrzymali personalizowane dyplomy eTwinning Quality Label as a Pupil of the Project, co potwierdza ich aktywny udział i zaangażowanie w realizację projektu na najwyższym poziomie.
Well done to our students and their teacher for this amazing achievement!

Obrazek posiada pusty atrybut alt - plik: 2-1-1024x768.jpg

……………………………………………………………………..

W ramach naszego wyjątkowego projektu pt. „One Step of Empathy, A Thousand Steps of Love and Respect!”, prowadzonego przez Aleksandrę Jurek, odbył się tydzień empatii w klasie 5a. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w dyskusjach oraz różnorodnych grach, które miały na celu promowanie szacunku i zrozumienia. 

Jednym z wydarzeń było dmuchanie niebieskich balonów, symbolizujących empatię oraz zapisanie na nich sentencji, które możemy wcielić w życie, aby tworzyć atmosferę zrozumienia i akceptacji w klasie. Kulminacyjnym punktem było wspólne wypuszczenia niebieskich balonów w niebo. To niezwykłe wydarzenie symbolizowało nasze pragnienie stworzenia lepszego, bardziej empatycznego świata, w którym każdy czuje się akceptowany i zrozumiany. 

Na zakończenie tygodnia empatii odbyło się spotkanie online z innymi uczestnikami projektu. Było to niesamowite doświadczenie, pełne ekscytacji, podczas którego uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności językowe oraz poznać rówieśników z Turcji, Rumunii, Grecji, Albanii, Francji, Litwy, Chorwacji i Włoch. Uczestnicy dzielili się przygotowanymi sloganami oraz refleksjami na temat znaczenia empatii w codziennym życiu. 

……………………………………………………………………..

Z radością ogłaszamy wyniki konkursu na maskotkę „Empatię”, który był częścią projektu eTwinning pt. “ONE STEP OF EMPATHY, A THOUSAND STEPS OF LOVE AND RESPECT!”, prowadzonego przez Aleksandrę Jurek.

W konkursie wzięły udział klasy 4-7, które pod czujnym okiem Pani Hanny Santus tworzyły maskotki na lekcjach plastyki. Głównym celem tego wyjątkowego projektu było promowanie wartości takich jak szacunek, tolerancja i współpraca, a także przeciwdziałanie przemocy w naszej szkole.

Prace okazały się niezwykle kreatywne i oryginalne, co dowodzi, jak istotny jest dla naszych uczniów temat empatii. Maskotka „Empatia” stanie się nie tylko ozdobą naszej szkoły, ale także ważnym narzędziem w działaniach edukacyjnych, symbolizując znaczenie współczucia, zrozumienia oraz umiejętności słuchania innych.

Z dumą informujemy, że w konkursie nagrodziliśmy aż 7 wyjątkowych maskotek. Nagrody, ufundowane przez Radę Rodziców, otrzymali:

Lena Brudnoch, kl. 7

Weronika Kiełczyńska, kl. 7

Natalia Babiarz, kl. 5

Aleksander Szudrowicz, kl. 6

Pola Junkiert, kl. 4

Maria Nizioł, kl. 4

Karolina Ziemska, kl. 4

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie, twórcze pomysły oraz wkład w promocję wartości empatii w naszej szkole.

……………………………………………………………………..

Nasza szkoła aktywnie angażuje się w międzynarodowe projekty eTwinning. 

W nowym semestrze klasa 5a, pod opieką wychowawcy i nauczycielki języka angielskiego, Aleksandry Jurek, przystąpiła do projektu zatytułowanego “ONE STEP OF EMPATHY, A THOUSAND STEPS OF LOVE AND RESPECT!”  

To wyjątkowe przedsięwzięcie kładzie nacisk na wartości empatii, miłości i wzajemnego szacunku wśród uczniów z różnych krajów europejskich. W ramach projektu uczniowie biorą udział w różnorodnych działaniach, w tym w obchodach The School Day of Non-violence and Peace, które miały miejsce 30 stycznia. 

Zajęcia w klasie 5a stały się doskonałą okazją do podkreślenia wartości przyświecających projektowi. Uczniowie stworzyli “łańcuch empatii” z gołębic, symbolizujących pokój i nadzieję. Ponadto zorganizowali dyskusje, w trakcie których dzielili się swoimi doświadczeniami oraz refleksjami na temat znaczenia empatii i szacunku w codziennym życiu. 

Nasza szkoła nieprzerwanie dąży do stworzenia bezpiecznego i przyjaznego środowiska dla wszystkich uczniów, a nowy projekt e-Twinning doskonale wpisuje się w nasze cele edukacyjne. Angażując się w międzynarodowe projekty, uczniowie nie tylko rozwijają swoje umiejętności językowe, ale także uczą się, jak być odpowiedzialnymi i empatycznymi obywatelami globalnej społeczności. 

Koordynator projektu: Aleksandra Jurek

……………………………………………………………………..